سقف اتوماتیک استخر انواع سقف اتوماتیک، مزایا و معایب

در این مقاله به بررسی سقف اتوماتیک استخر و همچنین سقف متحرک استخر خواهیم پرداخت و کاربری های مختلف سقف متحرک برای امکانی مثل رستوران، پارکینگ تراس و روف گاردن برای شما تمدنی های عزیز بیان می شود.

امروزه، با پیشرفت علم، همه چیز راحت تر از قبل شده، حتی استفاده از استخر در فصل زمستان شما می توانید سقف متحرک استخر خود را اتوماتیک کنید و یک سقف اتوماتیک استخر که بسیار لاکچری است، داشته باشید و تنها با فشار دادن دکمه ریموت کنترل آن، پوشش را باز و بسته کنید؛ اتوماتیک کردن سقف متحرک استخر به دو شکل سیم بکسلی و رباتیک صورت می گیرد که در ادامه مطالب، برای شما توضیح آن ها را شرح خواهیم داد.

انواع سقف اتوماتیک 

مدل سیم بکسلی
در این نوع از اتوماتیک کردن سقف متحرک استخر، روی زمین غلتک هایی نصب می شود که سازه ها به وسیله ی سیم بکسل حرکت می کنند. از مزایای این نوع، این است که هزینه ی پایین تری دارد و از معایب ظاهری این نوع از اتوماتیک کردن و ریل گذاشتن برای این سازه سقف متحرک این است که چرخ و ریل روی زمین قرار می گیرد و امکان اینکه کمی در تردد اشکال ایجاد کند وجود دارد. لازم به ذکر است که بگوییم سقف اتوماتیک یا همان سقف برقی استخر بعد از چند سال نیز قابلیت اجرا را داشته و شما می توانید بعد از اجرای سقف متحرک دستی سقف متحرک برقی یا همان اتومات را اجرا نمایید.

مطالعه بیشتر درموردسقف متحرک اتوماتیک
مشاهده فیلم سقف اتوماتیک استخر


سیستم رباتیک 
این سیستم، روی خود سازه نصب می شود و هیچ گونه شیعی روی زمین نصب نمی شود.

سیستم نرمال اتوماتیک سازه از برق شهر استفاده میکند  و در مواقعی که برق قطع شود، شما قابلیت باز و بسته کردن سقف متحرک را به صورت دستی دارید.

سیستم نرمال ای پی اس
این سیستم به گونه ای است که احتیاج به برق شهر ندارد  و بک آپ ان از باطری استفاده می کند؛ فقط برای شارژ این سیستم از برق شهری استفاده می کنیم. 

سیستم اتوماتیک رباتیک
سیستم رباتیک بدون نیاز به برق شهر است، با باطری کار می کند و سیستم قدرمتندی می باشد. توسط پره های خورشیدی جابه جه می شود، سیستم امرجنسی قطع کن و تایم دارد؛ مزایای دیگری که دارد این است که می توانید سیستم را خلاص کرده و به صورت دستی، سقف متحرک استخر را جا به جا کنید. در سیستم رباتیک هیچگونه سیم بکسل و سیستم ویچ وجود ندارد؛ برای استخر هایی که در حاشیه شان، ترموود، سنگ و... کار شده است نیز مشکلی را به وجود نمی اورد؛ همچنین فضای بسیار زیادی را اشغال نمی کند. 

سیستم کاور اپ
این سیستم به دو تیپ تقسیم می شود. تیپ اول با سیم بکسل است که سقف متحرک استخر، به صورت عمودی بالا و پایین می شود و می توانیم برق این کار را بدون برق شهری راه اندازی کنیم. همچنین این سیستم ایده ال بسیاری از کارفرماها است؛ تیپ دوم آن، به صورتی است که هیچ سیم بکسلی دور سازه نیست؛ این مدل تقریبا دو برابر تیپ اول می باشد و برق آن هم به صورت خورشیدی و هم به صورت برق شهری تامین می گردد و این مورد یکی از شیک ترین موارد سقف اتوماتیک استخر می باشد که با آن می توانید پوشش استخر خود را متحرک نمایید. 
با افزایش محبوبیت سقف های استخر، تنوع طرح‌ها و موارد دیگر نیز افزایش یافته است. و هر کدام مزایا و ملاحظات خاص خود را دارند.



مشاهده فیلم مدل کاور آپ در آپارات


سقف های متحرک از جنس شیشه

سقف های متحرک شیشه ای از نظر زیبایی شناسی، دلپذیر و عالی هستند و اجازه حداکثر نفوذ نور طبیعی را می دهند. این نوع سقف‌ها برای کسانی که می‌خواهند از منظره‌ ی پیرامون خود و یا آسمان بالای سر لذت ببرند و در عین حال محافظت در برابر عوامل محیطی را داشته باشد، بسیار عالی است. با این حال، سقف های شیشه ای ممکن است گران تر باشند و ممکن است برای تمیز و شفاف نگه داشتن آنها نیاز به نگهداری بیشتری وجود داشته باشد. اما به هر حال توصیه ی ما این است که در سقف از شیشه کار نکنید چرا که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای شما داشته باشد
سقف های متحرک از جنس پارچه
سقف های متحرک پارچه ای گزینه ای سبک تر و انعطاف پذیرتر را ارائه می دهند. آنها معمولاً هزینه کمتری دارند و نصب آنها آسانتر است البته این موضوع را باید را در نظر داشت که کیفیت و مقاومت و کارایی دیگر پوشش های سقفی را دارا نمی باشد. این سقف‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند و گزینه‌هایی را برای سفارشی‌سازی فراهم می‌کنند. با این حال، ممکن است مانند برخی از مواد دیگر، به ویژه در شرایط آب و هوایی سخت، دوام مشابهی نداشته باشند. چرا که در شرایط آب و هوایی نامساعد شما نمی توانید در زیر این سقف قرار بگیرید و فقط حکم یک سایبان را برای شما دارد و همچنین زود از بین می رود.
سقف های متحرک از جنس آلومینیوم
سقف های متحرک آلومینیومی که به دلیل دوام و استحکام شناخته شده اند، در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و می توانند در شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کنند. آنها می توانند یک انتخاب عالی برای املاک تجاری یا مناطق با آب و هوای سخت باشند. با این حال، آنها گران تر از سایر موارد ذکر شده می باشند گران تر  پر هزینه تر هستند و از لحاظ قیمتی برای شما سنگین تمام می شود در صورتی که می توانید با یک هزینه ی کمتر این کار را انجام دهید بدون اینکه مبلغ زیادی خرج کرده باشید، ما در ادامه بهترین مورد را برای شما ذکر خواهیم کرد. سقف متحرک آلومینیومی ممکن است مانند گزینه های شیشه یا پارچه جذابیت زیبایی نداشته باشند.سقف های متحرک پلی کربنات
این نوع سقف بهترین گزینه است چرا که استراکچر از جنس آلومینیوم سقف از جنس پلی کربنات و بدنه نیز از جنس شیشه یا پلی کربنات می باشد.
پل کربنات نوعی پلاستیک با دوام، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و سبک تر از شیشه است. سقف های متحرک پلی کربنات می توانند مزایای انتقال نور را فراهم کنند و در عین حال دوام و مقاومت در برابر آب و هوا را نیز ارائه دهند. سقف های پلی کربنات باعث می شوند که مکان مسقف شده کاملا آب بند و هوا بند شود و این سقف‌ها باعث می شوند که فضای شما اگر قبلا می‌توانند نسبت به گزینه‌های شیشه‌ای یا آلومینیومی ارزان‌تر باشند، اما همچنان ظاهری باکیفیت دارند.
هر یک از این نوع سقف های متحرک بسته به سلیقه و بودجه شما می توانند با سیستم های کنترل دستی یا خودکار نصب شوند. در حالی که سیستم های دستی می توانند به کاهش هزینه ها کمک کنند، سیستم های خودکار سهولت استفاده را فراهم می کنند و اغلب می توانند با سایر سیستم های خانه یا ساختمان هوشمند ادغام شوند.
انتخاب سقف متحرک مناسب برای فضای شما به عوامل مختلفی از جمله  ملاحظات آب و هوایی، بودجه و عملکرد فضا نیز بستگی دارد.

سقف متحرک اتوماتیک در انواع مختلفی از جمله فلزی، پارچه ای و پلی کربنات و شیشه ای تولید و عرضه می شود و یک پوشش مناسب و عایق بهینه و عالی در برابر جو نامساعد می باشد. که در بالا مفصلا به بررسی آنها پرداختیم.
جهت مطالعه بیشتر درمورد 

انواع سقف متحرک همچنین مزایا و معایب آن ها کلیک کنید. 
 کاربری های سقف متحرک


سقف متحرک در کاربری ها و مکان های مختلفی قابلیت اجرایی را دارد که در این مطلب به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.
 1. حیاط منازل و حیاط خلوت
 2. تالار
3. ایجاد سایه در باغ و محوطه باز
4. فضای باز کافی شاپ
5. فضای باز رستوران های مدرن و سنتی
6. برخی از سینماهای لوکس
7. روف گاردن
8. استخر رو باز
9. سالن های اجلاس
 10. ورزشگاه و اماکن ورزشی 
11. تراس و بالکن منازل (سام روم گاردن)
12. گلخانه و پاسیو

13. فضای باز هتل
14. پارکینگ


مشاهده اجرای سقف متحرک کافه رستوران در آپارات

سقف استخر 

همچنین لازم به ذکر است این سقف ها برای استخر و پاسیو نیز مناسب هستند که در موارد بالا ذکر نشده بود. با این حساب شما می توانید از مناظر آرام پیرامون استخر خود مثل حیاط، باغ یا باغچه خود با سقف متحرک و جمع شونده برای پاسیو و استخرهای شنا نهایت استفاده و لذت را ببرید. ما سقف اتوماتیک استخر را طراحی، مهندسی و تولید می کنیم که همانطور که در بالا ذکر شد برای خانه، رستوران ها و سایر فضاهای تجاری شما مناسب است.
همچنین شما می توانید از نوش جان کرد وعده‌های غذایی یا نوشیدنی ها در کنار استخر هنگام استراحت همراه با خانواده خود نهایت استفاده را ببرید بدون اینکه نگران دید مشرف به استخر باشید. همچنین شما می توانید مهمانی های خود را می توانید سازمان‌دهی مهمانی‌ها گرفته تا ایجاد فضای اضافی برای مهمانان برای اقامت یک شبه، سیستم سقف جمع‌شونده تمام اتوماتیک ما ثابت کرده است که برای صاحبان ملک استفاده استثنایی دارد.
چه به دنبال طراحی سنتی باشیم و چه به سراغ سقف‌های جمع‌شونده مد روز برویم، ما ظرفیت و توانایی ایجاد سقف استخر جمع‌شونده عالی را داریم تا نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده کنیم.
برای به روز رسانی ها و اطلاعات بیشتر در مورد سقف های جمع شونده ما از وب سایت ما دیدن کنید.
در کلیه سیستم های اتوماتیک از بهترین متریال های روز دنیا استفاده می شود و از نظر کیفیت و نوع متریال، همه درجه یک هستند؛ جهت انتخاب صحیح نوع سیستم اتوماتیک می توانید باکارشناسان فروش یا مدیر فنی شرکت مشاوره داشته باشید تا نسبت به نوع پوشش، بهترین سیستم اتوماتیک را انتخاب کنید.

 توضیحات بیشتر درمورد سقف استخر اتوماتیک

سقف استخر اتوماتیک یک سیستم مکانیکی است که برای پوشاندن و باز کردن استخر استفاده می شود. این سقف معمولاً از موادی مانند پلی کربنات و آلومینیوم ساخته می شود که مقاومت خوبی در برابر آب و هوای سخت دارند.

با استفاده از یک سیستم موتوری، سقف استخر اتوماتیک می تواند به صورت خودکار و با یک دکمه کنترل شود. این سیستم حرکتی این امکان را به شما می دهد که با خیال راحت و بدون هیچ زحمتی سازه خود را باز و بسته کنید. همچنین اگر شما سازه خود را به صورت دستی اجرا کنید در آینده امکان اجرای سیستم حرکتی اتوماتیک را در آینده دارید.

با استفاده از سقف استخر اتوماتیک، می توانید از آب و هوای نامساعد محافظت کنید و در عین حال از استخر خود استفاده کنید. همچنین، از دید ظاهری، سقف استخر اتوماتیک می تواند به زیبایی و استحکام استخر کمک کند.

استفاده از سقف استخر اتوماتیک می تواند هزینه تصفیه آب و تعمیرات را نیز کاهش دهد و به عبارتی مزایای سقف متحرک دستی را در این لینک مطالعه فرمایید به عنوان مثال، با پوشاندن استخر در شب ها، می توانید از تبخیر آب کاسته و میزان مصرف مواد شیمیایی در استخر را کاهش دهید، همچنین مزایا و ویژگی های دیگری دارد که می توانید در دیگر مقاله های ما مطالعه کنید.
سقف استخر ارزان | انواع سقف استخر
سقف استخر | مزایای سقف متحرک استخر در طول سال
سقف متحرک استخر | ریل آلومینیوم استخر 

در کل، سقف استخر اتوماتیک یک راه عالی برای بهینه سازی استفاده از استخر شماست و همچنین می تواند به استخر شما  امنیت و آسایش بیشتری دهد.
 
تمدن همراه شماست!

شرکت پوشش های متحرک تمدن در اجرا و استفاده از بهترین متریال حرف اول را می زند. شرکت پوشش های تمدن با کارشناسان مجرب و زبده خود در طراحی، مشاوره، بازدید، اجرا و نصب سازه سقف متحرک استخر در خدمت شماست.

ارتباط با ما:

 اتوبان کرج قزوین خروجی پل کردان خیابان علیخان سلطان جنب یاس17 

شماره تماس + واتساپ: 0912046300109005453001

X منوی اصلی سایت
منوی اصلی